----- Mes de Gener 2025
Meditació sobre la Paraula
Jn 2, 1-11
“no tenen vi”
Les paraules de Maria —"No tenen vi"— són dites amb una urgència suau però poderosa. En la cultura de l'època, quedar-se sense vi en un esdeveniment així seria una vergonya social, un fracàs en l'hospitalitat. Però per a Maria, aquest no és només un problema domèstic, sinó un moment en què ella veu una necessitat i, amb el seu cor matern, l’adreça al seu Fill. No el mana; simplement assenyala el problema, com faria una mare amb el seu fill, confiada que ell sabrà què fer.
Les paraules de Maria "No tenen vi" són una crida a intercedir per nosaltres davant de Jesús. Com a mare, Maria no només veu el que falta, sinó que ens mostra com portar les nostres necessitats al Fill de Déu. Ella ens ensenya que la fe consisteix a confiar en Déu, fins i tot quan no sabem com ni quan actuarà. El seu gest de confiança és un model per a tots nosaltres. No fa exigències, simplement ho presenta al Fill i confia que Ell sabrà què fer.
En conclusió, les paraules de Maria—"No tenen vi"—ens parlen profundament. Ens recorden la buidor de la humanitat sense Crist i ens animen a portar les nostres necessitats davant d’Ell. La intercessió de Maria ens ensenya a confiar en Jesús i a esperar la seva resposta generosa, com a la festa de Canà, on la gràcia de Déu es va mostrar de manera abundant. Com a cristians, hem de portar totes les nostres mancances i les del món a Jesús, confiats que Ell pot transformar-les. Amén.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada