dimarts, 11 de març del 2025

Full 9 de Març 25

 Full 9 de Març 25

-------  Març 25

Meditació sobre la Paraula

9 de Març de 2025


Lc 4, 1-13 

“L’esperit conduïa Jesús pel desert on era temptat pel diable”

           En aquest primer diumenge de Quaresma, se'ns presenta el passatge de l'evangeli on es narra la temptació de Jesús al desert. Un temps en què Jesús, ple de l'Esperit Sant, entra al desert durant quaranta dies per pregar i dejunar, preparant-se per a la missió que té per davant. El desert, com veiem, es converteix en un lloc de lluita i força, on Jesús afronta les temptacions del dimoni i en surt victoriós.

  Aquest passatge de l'evangeli  és una invitació profunda per a nosaltres a endinsar-nos en el nostre propi camí quaresmal. La Quaresma és un temps d'experiència personal al desert, un temps on ens enfrontem a les nostres pròpies lluites i temptacions, buscant purificar els nostres cors i acostar-nos més a Déu.

  A l'Evangeli, veiem que després del temps de Jesús al desert, Ell va sortir de manera enfortida per l'Esperit Sant i va començar la seva missió pública. De manera similar, el nostre propi camí quaresmal, tot i estar ple de sacrificis i dificultats, està pensat per a preparar-nos per a alguna cosa més gran. Així com Jesús va sortir del desert apoderat per complir la seva missió, també el nostre temps al desert ens prepara per viure més plenament la crida cristiana.

  El desert no és un lloc d'abandonament, sinó de transformació. En el nostre dejuni, la nostra pregària i la nostra almoina, entrem al desert amb Jesús. També nosaltres afrontarem temptacions, lluites i moments de sequedat. Però podem trobar consol sabent que el mateix Esperit Sant que va enfortir Jesús al desert està amb nosaltres, guiant-nos i ajudant-nos a superar les proves que trobem.    Amén.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada