dilluns, 26 d’octubre del 2020

I a Déu el que és de Déu

18 d'Octubre de 2020

Diumenge XXIX 

(Il·lustració: Antoni Daufí, cmf)


El Pare Claret va donar el que és de Déu

150è ANIVERSARI DE LA MORT DE SANT ANTONI Mª. CLARET

DISSABTE  24 D'OCTUBRE DEL 2020.

UNA MOSTRA DELS SEUS DARRERS ESCRITS:

Casa Natal, 1920
De la carta al seu col·laborador Pal·ladi Currius 2 d'octubre de 1869. "Em sembla que ja he complert la meva missió: a Paris i a Roma he predicat la llei de Déu. A Paris, la capital del món. A Roma, la capital del Catolicisme".

Dels escrits del Sant del 26 de maig 1870,mesos abans de morir:

"He estat com una espelma de que crema, gasta la cera i llueix fins que mor".

Des del record de la seva infantesa (Sallent) "Des de molt petit trobava sentit a la Paraula de Déu i la vaig fer arribar a molts llocs".

Essent missioner apostòlic itinerant. "Jo vaig sol com un desesperat, predicant i confessant dia i nit".


Monestir de Fontfroide (França)



CLARET EN EL MOMENT CULMINANT DE LA SEVA MORT ES VA ADONAR QUE HAVENT-T'HO DONAT TOT, ESTAVA ARRIBANT L'HORA DE GUANYAR-LO TOT DEFINITIVAMENT.

Sepulcre a Vic 1897
Sepulcre actual de Vic (Foto: Jordi Moras)




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada