dimarts, 12 d’abril del 2022

DIUMENGE DE RAMS

 

10 d'Abril de 2022

Sisè Diumenge de Quaresma

DIUMENGE DE RAMS

COMMEMORACIÓ DE L'ENTRADA DEL SENYOR

A JERUSALEM

Evangeli Lc 19,28-40  / Evangeli Lc 22,14-23,56


Beneït el qui ve en nom del Senyor

Il·lustració: Antoni Daufi, cmf
 

Avui commemorem l'Entrada de Jesús a Jerusalem. "Es l'entrada messiànica de Jesús a Jerusalem" perquè el seu messianisme no és triomfalista ni de grandeses humanes.

Per tant, aclarir el caràcter humil del Messies Jesús, es pot aclamar la seva reialesa: "Hosanna al Fill de David, Beneït el qui   ve en nom del Senyor: Hosanna dalt del cel; i hom pot "estendre els mantells pel camí" en senyal d'homenatge al rei.

I serà a la mateixa ciutat "Jerusalem" i referint-se a la mateixa persona, Jesús, la multitud avui crida: "Hosanna al Fill de David. Beneït el qui ve en nom del Senyor";  pocs dies després cridarà: "Fora. Fora! Crucifica'l!"

La passió / mort és l'opció que lliurement assumirà. "La vida ningú no me la prenc: soc jo qui la dono lliurament"

Ell és el protagonista que viu lliurament el camí que ha triat, Jesús mor perquè vol, és a dir, perquè ens vol. Jesús pròpiament no és detingut sinó que "s'entrega" i pot parlar de "missió complerta"

A la creu és on Jesús ens dona prova suprema del seu amor.

Adorant-la, no venerem l'instrument amb què els humans rebutgem el nostre Senyor, sinó el lloc on Jesús mostra el seu amor fins a l'extrem a favor nostre.

 

COMMEMORACIÓ DE L'ENTRADA DEL SENYOR A JERUSALEM

    Evangeli Lc 19,28-40
    Lectura de l'evangeli segons sant Lluc
    En aquell temps, Jesús anava al davant pujant a Jerusalem. 
    Quan era a prop de Betfagé i de Betània, a la muntanya de les Oliveres, envià dos dels seus deixebles amb aquest encàrrec: «Aneu al poble d'aquí al davant i, entrant, hi trobareu un pollí fermat, que ningú no ha muntat mai. Deslligueu-lo i porteu-lo. Si algú us preguntava per què el deslligueu, respondreu que el Senyor l'ha de menester». 
    Els dos que Jesús enviava se n'anaren i ho trobaren tot tal com Jesús els ho havia dit. Mentre deslligaven el pollí, els amos els digueren: «Per què el deslligueu?». Ells respongueren: «El Senyor l'ha de menester». Portaren el pollí a Jesús, el guarniren tirant-li els mantells a sobre i hi feren pujar Jesús.
    A mesura que Jesús avançava estenien els mantells pel camí. Quan s'acostava a la baixada de la muntanya de les Oliveres, tota la multitud dels seus addictes, plena d'alegria, començà de lloar Déu a grans crits per tots els prodigis que havien vist, i deien: «Beneït sigui el rei, el qui ve en nom del Senyor. Pau al cel, i glòria allà dalt».
    Alguns fariseus que anaven amb la multitud li digueren: «Mestre, renya els teus seguidors». Ell respongué: «Us asseguro que si aquests callessin, cridarien les pedres».
 
Vers abans de l'evangeli Fl 2,8-9
Crist es feu per nosaltres obedient
fins a la mort i una mort de creu.
Per això Déu l'ha exalçat
i li ha concedit aquell nom
que està per damunt de tot altre nom.

Evangeli Lc 22,14-23,56
Passió de nostre Senyor Jesucrist segons sant Lluc

Com desitjava menjar amb vosaltres
aquest sopar pasqual abans de la meva passió
C. Arribada l'hora, Jesús es posà a taula, i els apòstols s'hi posaren amb ell. Jesús els digué: + «Com desitjava menjar amb vosaltres aquest sopar pasqual abans de la meva passió! Perquè us asseguro que ja no el menjaré més fins que la Pasqua s'haurà complert en el Regne de Déu». C. Després prengué un calze, pronuncià l'acció de gràcies i digué: + «Preneu això i repartiu-vos-ho, perquè us asseguro que des d'ara ja no beuré més d'aquest fruit de la vinya fins que haurà arribat el Regne de Déu».

Feu això que és el meu memorial
C. Llavors prengué el pa, digué l'acció de gràcies, el partí i els el donà tot dient: + «Això és el meu cos, entregat per vosaltres. Feu això que és el meu memorial». C. I feu igualment amb el calze, havent sopat, tot dient: + «Aquest calze és la nova aliança segellada amb la meva sang, vessada per vosaltres. Però mireu, la mà del qui em traeix és aquí, juntament amb la meva, sobre aquesta taula, perquè el Fill de l'home fa el seu camí, com havia estat decidit per endavant. Però ai de l'home que el traeix».

Jo em comporto entre vosaltres com el qui serveix
C. Ells començaren a discutir quin d'ells seria capaç de fer una cosa com aquesta. Després hi hagué una disputa entre ells sobre quin havia de ser considerat el més important. Jesús els digué: + «Els reis de totes les nacions disposen com a amos dels seus súbdits, i els qui tenen autoritat es donen el títol de "benefactors". Entre vosaltres no ha de ser pas així: el més important d'entre vosaltres s'ha de comportar com si fos el més jove, i el qui mana s'ha de comportar com el criat que serveix. Qui és més important, el qui seu a taula o el criat que el serveix? Oi que ho és el qui seu a taula? Doncs jo em comporto entre vosaltres com el qui serveix. Vosaltres sou els qui heu perseverat amb mi en els moments de prova, i jo us dono la investidura reial que el meu Pare m'ha donat a mi: vosaltres menjareu i beureu a taula amb mi en el meu Regne, i us asseureu en trons per governar les dotze tribus d'Israel.........
 


 

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada