diumenge, 12 de març del 2023

Full 5 de Març 2023 ---- La seva cara es tornà resplendent com el sol

 Full 5 de Març 2023      -----  Fulls mes de Març 2023     ----    

Fulls mes de Febrer 2023

5 de Març de 2023

DIUMENGE II de QUARESMA

Il·lustració: A. Daufi, cmf

Del núvol lluminós es va sentir la veu del Pare:

Aquest és el meu Fill, el meu estimat; escolteu-lo.

Evangeli Mt 17,1-9

La seva cara es tornà resplendent com el sol

 

   AQUEST ÉS EL MEU FILL ESTIMAT, ESCOLTEU-LO. La tradició cristiana  des de sant Ciril de Jerusalem i sant Jeroni indica el "Tabor" com la muntanya de la Transfiguració al dors de la creu anunciat per Jesús.

Llavors molts creien i ara també que on hi hagi presència viva de Déu hi ha d'haver-hi necessàriament camí triomfant sense creus ni dificultats.

La finalitat de la "Transfiguració de Jesús" és encoratjar els deixebles davant la perspectiva repugnant d'aquest camí de creu. Amb dificultat afegida: qui podrà reconèixer el Messies de Déu en un home rebutjat, condemnat, crucificat?.

I en aquesta escena destaca un element simbòlic: El núvol signe de la presència de Déu....

I precisament des del núvol, surt aquella veu del Pare, que diu: "Aquest  és el meu Fill, el meu estimat, en qui m'he complagut; escolteu-lo".

Déu, però no fa cas a la proposta dels tres deixebles de quedar-se a la muntanya amb tres tendes, sinó que la veu de Déu els fa una molt diferent: "Perquè aquest és el meu Fill, el meu estimat: escolteu-lo".

Feu-li cas, a Ell, que acaba d'anunciar el camí segur; no feu cas de veus que us volen allunyar del camí salvador de la creu.

Tanmateix, també és cert que ens fa por la Creu i ens fa por haver de lluitar contra la inèrcia o la llei del mínim esforç. Però  això és l'opció del cristià.

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada