diumenge, 12 de març del 2023

Ja sabeu què van dir els antics, però jo us dic

 

12 de Febrer de 2023

DIUMENGE  VI DE DURANT L'ANY

Us enaltim, Pare, Senyor del cel i de la terra,

perquè heu revelat als senzills els misteris del Regne.

Il·lustració: A. Daufi, cmf
Evangeli Mt 5,17-37

Ja sabeu què van dir els antics, però jo us dic

 

Avui l'Evangeli fent-nos seguir en l'escolta del Sermó de la Muntanya (Benaurances) ens presenta la requesta de Jesús als seus deixebles.

Els diu:" Jo us dic que sinó sou més justos dels que ho son els mestres de la Llei

jueva i el fariseus, no entrareu en el Regne de Déu".

No es tracta de partir de zero. Jesús els ensenya on han d'arribar.

I la primera cosa que han d'evitar és caure en la temptació de reduir ensenyaments i preceptes. Per això els diu: "No us penseu que jo vinc a desautoritzar els llibres de la Llei i  dels profetes. No vinc a desautoritzar-los, sinó a completar-los"

El complement és necessari, ha sortir de dins a ell mateix. El deixeble no pot estar partit, ho ha de ser del tot. Ha de ser íntegre en la seva condició:

"Us ho dic en tota veritat, mentre durin el cel i la terra, no passarà per alt ni la lletra més menuda, ni el tret més insignificant dels llibres de la Llei. Tot és complirà".

Doncs jo us dic: "Tots els manaments escrits en el llibres de la Llei i dels profetes venen d'aquest dos: Estimar Déu i estimar als altres".

Vet aquí la clau i el resum de tot el que diu l'evangeli, avui, sobre el compliment de la Llei. Qui estima no es queda mai a mig camí, va fins al final.

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada