diumenge, 9 de juliol del 2023

Full diumenge 9 de Juliol 2023 --- Soc benèvol i humil de cor

Full diumenge 9 de Juliol 2023  ---  Fulls mes de Juny 2023

9 de Juliol de 2023  --  DIUMENGE CATORZE

Il·lustració: A. Daufí, cmf

Us enaltim, Pare, Senyor del cel i de la terra,

perquè heu revelat als senzills els misteris del Regne.

Evangeli Mt 11,25-30

Soc benèvol i humil de cor

 

Avui Jesús ens parla de la seva pròpia persona. Ens demana explícitament que l'imitem: "Feu-vos deixebles meus que jo sóc benèvol i humil de cor". Feu-vos deixebles meus, que  vol dir : preeu-me per Mestre, imiteu-me, i -en què vol que l'imitem?

Doncs, a ser" benèvols  i humils de cor"  Això ens fa veure que aquesta actitud és essencial.

Hem de voler ser benèvols i humils de cor. Ser-ho no és un punt de partida, sinó d'arribada.

Depèn d'un gran procés, d'una victòria sobre un mateix amb l'ajut del Senyor.

També Jesús ens convida, quan ens diu: "Veniu a Mi tots els qui esteu cansats i afeixugats, jo us faré reposar"... Ho necessitem perquè la vida, el seu ritme va erosionant i mermant les nostres forces, esperances... i les distraccions fan que ens anem distanciant de Déu ,a vegades amb ruptures internes, que necessitem sub-sanar per recobrar la pau del cor i la confiança...

"Perquè el meu jou és suau i la meva càrrega lleugera", ens acaba dient Jesús. Un pes  que és converteix en font de pau perquè posseïm l'Esperit del Senyor davant les dificultats de la vida, que es converteixen en possibilitats de creixement.

Que no ens traurà càrregues, però sí que ens les farà més lleugeres...

Siguem més sensibles i humils de cor hi tindrem més harmonia de cor, millor relació amb els altres, una fe més estimulant, en camí de recerca del benestar al nostre entorn.

 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada