dijous, 18 de maig del 2023

Full 7 de Maig de 2023 --- Jo soc el camí, la veritat i la vida

Full 7 de Maig de 2023  - - -  Fulls mes de Maig de 2023  - - -   Fulls mes d'Abril 2023

7 de Maig de 2023

CINQUÈ DIUMENGE DE PASQUA


Jo soc el camí, la veritat i la vida, diu el Senyor;

ningú no ve al Pare sinó per mi.

Evangeli Jo 14,1-12

Jo soc el camí, la veritat i

la vida

 

   Discurs de comiat.. Es tracte "d'un discurs-diàleg" quan Jesús s'acomiada dels seus deixebles moments abans de lliurar-se a la Passió.

   Els recomana que es mantinguin ferms en la fe en Déu i en ell, a restar units a ell i a donar fruit, a no deixar-se endur per la tristesa, i a viure el manament d'estimar-se i a viure la unitat en comunió.

Però el "testament de Jesús" pren una dimensió de futur, que el fa del tot original, quan els diu: “Tornaré i us prendré a casa meva", i el promet la Vinguda de l'Esperit Sant, que serà enviat als creients després de la glorificació de Jesús...

Per això la pregunta de Tomàs quan li diu: "Senyor, si ni tan sol sols sabem on aneu, com podem saber quin camí hi porta?...

Es converteix en el gran interrogant de la comunitat cristiana de tots els temps: on és ara Jesús i com podem arribar fins a ell?.

Ara és la comunitat cristiana que li costa creure en aquest camí més enllà de la mort. I és a la comunitat cristiana que Jesús revela: "Jo soc el camí, la veritat i la vida: ningú arriba a Pare si no hi va per mi" Jesús és la porta que dona accés amb comunió amb Déu Pare.

Per això pot dir: "Assereneu-vos: confieu en Déu, confieu en mi... Posar el nostre futur en mans de Deu, autor de la vida., la fe en l'amor de Déu... que ha ressuscitat d'entre els morts i ens ressuscitarà també a nosaltres.

 

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada