dissabte, 29 de juny del 2024

FULL 19 DE MAIG 2024

FULL 19 DE MAIG 2024 

---- Fulls mes de Maig 2024

19 de Maig  de 2024

Meditació sobre la Paraula

 PENTECOSTA

Tot l’indòmit endolciu;

tot fred encalentiu; regiu el qui s’esgarria... Seqüència de Pentecosta

A Montserrat, hi planava l’Esperit... Vida Creixent i més

I alenà sobre d’ells... Evangeli

 

           L’Esperit, és tant abundant, que per expressar aquesta experiència necessito vàries “campanades”. He volgut començar pel cant de la “SEQÜÈNCIA” que es canta avui i és l’expressió de l’acció de l’Esperit sobre el seu poble. En els detalls de cada dia , podem observar aquest acció, són casualitats? o és que el Senyor, amb el seu Esperit, vetlla i actua al nostre entorn... Atapeït de gent, dins el metro a Barna, una senyora m’adverteix: “vigili que l’estan seguint per prendre-li la cartera” em giro i veig dos homes amb cara de “furtadors”, vaig assegurar la meva bossa, i en sortir del metro li agraeixo i la senyora desapareix, carrer enllà. Abans em cedeixen el lloc per seure, ja em veuen un ancià, i ho vaig agrair. Uns detalls que et fan pensar en el Senyor, present en els cors de les persones...

Dimecres passat, a Montserrat amb Vida Creixent; ple de gent d’arreu del món: em fa pensar amb els Fets que avui llegim: hi havia Parts, Medes, Elamites, de Mesopotàmia, de Capadòcia, de l’Àsia, de Frígia, de Pamfília... del Japó, de Sud-Amèrica, de la part del Llobregat, del Ter i del Segre... I tots contemplàvem les grandeses de Déu, en aquella muntanya santa i fèiem fila per pujar a venerar la Verge i escoltar la Salve... Mentre la colla de Vida Creixent, prop dels set-cents, sèiem a taula compartint el dinar, celebràvem l’Eucaristia, cantàvem les lloances al bon Déu que, en el seu Esperit, és present en les nostres vides...

     “Beneeix el Senyor ànima meva, Déu meu que en sou de gran, la terra és plena de les vostres criatures... Quan envieu el vostre alè, reneix la creació”. Ho resem en el Salm d’avui que ens transporta a l’experiència dels Apòstols arran de la Resurrecció de Jesús: “Pau a vosaltres, llavors alenà damunt d’ells i els digué: Rebeu l’Esperit Sant...”  L’alè del Senyor és el mateix Esperit que ens dóna els seus dons: Saviesa, Fortalesa, Ciència, Pietat, Intel·ligència, Consell, Amor a Déu... i els Apòstols, plens d'aquest Esperit renovador i santificador, es llancen a l’aventura d’anunciar la Bona Nova. Aquest mateix Esperit, el vam rebre tots nosaltres, el dia del Baptisme i Confirmació i ens impulsa a la mateixa missió que és fer conèixer l’Evangeli, ser testimonis de la Bona Nova, ser treballadors del cel nou i la terra nova, vencent qualsevol dificultat i sortir-ne vencedors.

                                                                           P. Joan

 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada