divendres, 27 de setembre del 2019

22 de Setembre de 2019 --- Diumenge XXVè
SOM COHERENTS ?
(Il·lustració: Antoni Daufí, cmf)
        La gran pregunta  que ens planteja l'evangeli d'avui és: Quina orientació pren la meva vida?
       Jesús completa la seva pregunta amb aquestes paraules: "No podeu ser servidors de Déu i de les riqueses". Evidentment, tots nosaltres tenim riqueses, és a dir, diners, qualitats, temps...Tot això són "riqueses" que hem rebut de Déu i que hem de saber utilitzar degudament.
       Però, llavors, la pregunta que em puc fer és si sóc coherents, és
a dir, què  en faig del meu temps, de les meves qualitats, dels meus diners...?. Em serveixen realment per a acostar-me a Déu i servir els germans?
       Recordem també aquella frase enigmàtica que ens diu Jesús: "Guanyeu-vos amics a costa de la riquesa enganyosa, perquè quan desaparegui, trobeu qui us rebi eternament a casa seva". Jesús es  refereix a aquell administrador “prudent”, que sols l’interessava viure bé, i va fer servir els diners per a assegurar-se la vida.     
       A nosaltres, el que ens ha d’interessar és estimar  i apropar-nos a la vida de Déu i utilitzar les nostres riqueses per a guanyar-nos l'amistat dels amics de Déu. I aquest són, especialment, les persones necessitades, a les quals nosaltres podem atendre amb un ajut econòmic, amb companyia, amb afecte, etc.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada