dilluns, 26 d’abril del 2021

Jo sóc el bon pastor, diu el Senyor;

25 d'Abril de 2021

DIUMENGE TERCER DE PASQUA

«Jo sóc el bon pastor, diu el Senyor; jo reconec

les meves ovelles, i elles em reconeixen a mi.»

 

«Il·lustració: "Antoni Daufí, cmf"»

EL BON PASTOR, TÍTOL QUE SE LI ESCAU, A JESÚS. I tot això en una societat eminentment industrial, on cada vegada som més les persones que no hem tractat mai cap pastor de carn i ossos. No hi fa res. L'ensenyament de l'evangeli sobre el bon Pastor no té res de bucòlic.

Al contrari. la intuïció cristiana ja ens ho ha fet endevinar; en presentar-se Jesús com a bon Pastor consumava la ruptura amb els caps religiosos d’Israel, assalariats, que tant se'ls en donava de les ovelles.

"Ha ressuscitat el bon Pastor que ha donat la vida per les seves ovelles. I s'ha dignat a morir pel seu ramat".

Nosaltres, ovelles?. Sí, enfront d'allò que Jesús anomena poder de les tenebres, Maligne, sobirà d'aquest món, i que avui designa com a llop, no tenim cal altra mitjà de defensa si no és el de córrer instintivament vers el bon Pastor.

És l’itinerari que marca tota la nostra vida.

El Senyor ens dongui la humilitat per reconèixer la seva veu i no deixar-nos entabanar per qui es vol aprofitar de nosaltres.

Ens protegeix dels llops que viuen dins nostre i dels que ens envolten. Que sigui sempre la nostra roca ferma on poder recolzar-nos.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada