dimecres, 28 de juliol del 2021

Les meves ovelles reconeixen la meva veu

 18 de Juliol de 2021

DIUMENGE XVI

«Les meves ovelles reconeixen la meva veu, diu el Senyor, també jo les reconec i elles em segueixen

 

«Il·lustració: A. Daufi, cmf.»

Avui connecta  amb la missió dels dotze apòstols en una mena de projecte de vacances apostòliques: "Veniu, ara tots sols en un lloc despoblat i reposeu una mica". I això els diu Jesús: perquè molta gent anava i venia i no els deixava temps ni per menjar".

I buscaren l'ambientació més adequada: "Se n'anaren tots sols amb la barca cap a un lloc despoblat."....

Però els va sorgir un element imprevist: "algú els veié quan marxaven".

I "així molts ho van saber, hi van córrer a peu i arribaren primers que ells"

-Què fa llavors, Jesús: cercar el descans pels seus apòstols com els ho havia dit, o atendre aquella gentada, que diu Ell mateix, que "eren ovelles sense pastor"

Tot i ser legítim el dret dels descans, Jesús compadir de la multitud necessitada, sent el dret de socorre'ls.

I Jesús amb compassió "es posa a instruir-los llargament" i després multiplica  miraculosament "cinc pans i dos peixos" fins el punt que "van menjar i es van saciar cinc mil homes.

L'aliment de la paraula precedeix l'aliment del cos, i l'aliment del cos prefigura l'eucaristia... Evocava al salm: El Senyor és el meu pastor, no em manca res.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada