dilluns, 9 de maig del 2022

Evangeli Jo 10,27-30 - Jo soc el bon pastor

 8 de Maig de 2022 

QUART DIUMENGE DE PASQUA

Jo soc el bon pastor, diu el Senyor:

jo reconec les meves ovelles,

i elles em reconeixen a mi.

Evangeli Jo 10,27-30


Jo dono la vida eterna a les meves ovelles

 

Il·lustració: Antoni Daufi, cmf
DÉU ENS ESTIMA TAL COM SOM.... Es tracta- dèiem diumenge passat- de tenir un bon concepte de Déu; es tracta de saber que Déu és entranyablement proper i amic fins al punt de preparar torrades i peix a la brasa per als seus deixebles.

L'evangeli d'aquest diumenge- quart de Pasqua- continua el mateix tema i n'aporta altres característiques: Una d'elles és que Déu ens coneix tots i cadascun pel nostre nom; que per ell, cada un de nosaltres és únic i irrepetible, i que ens estima tal com sóm, incansablement..

I això és important, perquè ens confirma que Déu no és pas una vaga energia universal, ni el principi fontal de la creació, sinó un ésser personal capaç de relacionar-se amb nosaltres, de donar-se i d'acollir, és a dir, capaç d'estimar..

Com diu la cançó "Pescador duna altra mar": ens mira als ulls i, somrient, pronuncia el nostre nom..."

Aquesta meravellosa realitat, l'hem de posar de relleu en el nostre ànim, però també l'hem de fer conèixer a tanta gent que en la soledat del seu cor i en les cantonades dels seus fracassos... pot ser escoltada pel Déu vertader que pot i vol fer-ho.

 Evangeli Jo 10,27-30

    Lectura de l'evangeli segons sant Joan
    En aquell temps, digué Jesús: «Les meves ovelles reconeixen la meva veu. També jo les reconec i elles em segueixen. 
    Jo els dono la vida eterna: no es perdran mai ni me les prendrà ningú de les mans. Allò que el Pare m'ha donat val més que tot, i ningú no ho podrà arrencar de les mans del Pare. Jo i el Pare som u».

 

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada