dimecres, 25 de maig del 2022

L'Esperit Sant us farà recordar tot el que jo us he dit

 

 22 de Maig de 2022 

SISÈ DIUMENGE DE PASQUA

Qui m'estima, farà cas de les meves paraules,

diu el Senyor;

el meu Pare l'estimarà i vindrem a fer estada en ell.

Il·lustració: A. Daufí, cmf

Evangeli Jo 14,23-29

L'Esperit Sant us farà recordar tot el que jo us he dit

 

El nostre Déu, el Déu de Jesucrist- notàvem diumenge passat només ens posa un manament: estimar.

Ara bé segons com, podria semblar  que la moral proposada per l'evangeli cristià- la de l'amor com  a ànima de la conducta-és una moral fàcil, còmoda, amb un cert aire de laxisme.

No és pas així de bon tros. La moral cristiana és exigent, fins i tot rigorosa, car l'amo, el seu arquitecter fa posar el centre de gravetat del propi jo en els interessos d'aquells a qui s'estima. La moral cristiana, és severa i exigent per bé senzilla, clara i entenedora.- I els resultats, quin són?:

Als qui compleixen aquests manament, Déu viurà en ells i plantarà en el seu cor la tenda de la seva pau...

Així el qui mira dins el seu propi cor hi troba Déu que és la font de l'alegria. O també aquella altra expressió que diu que som un edifici construït per fora amb tota la terra, i il·luminat per dintre amb totes les estrelles, on habita, silenciós, el seu arquitecte.

A més els cors que estimen, Déu els farà florir la pau, una pau diferent de la que dona el món. La pau que Déu dóna neix de l'amor, creix en la justícia i s'expandeix en la llibertat.

¿I no serà hora que els cristians deixem de mantenir segrestat aquest Déu el Déu de Jesucrist-i el comuniquem generosament al món?.

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada