dissabte, 11 de maig del 2024

28 d'Abril de 2024

Full diumenge 28 d'abril 2024

---- Fulls mes d'abril 2024

------- Fulls mes de Maig 2024

 28 d'Abril  de 2024

MEDITACIÓ SOBRE LA PARAULA


“Jo soc el cep veritable i el meu Pare és el vinyater....”   El meu pare no tenia vinya però tenia tomaqueres...

 

   La reflexió que fa Jesús a l’Evangeli d’aquest diumenge és ben entenedora per a tothom que tingui ganes d’entendre-ho. Diumenge passat, Jesús es presenta dient:  Jo sóc el Bon Pastor, i avui ens diu que ell és el Cep veritable. Si diumenge passat érem el seu ramat, els seus seguidors, avui ens diu que si no estem units a Ell no podem donar fruit, com la sarment unida al cep que dóna fruit abundant.

   El meu pare, no tenia vinya, però tenia, en un camp, un lloc reservat per a horta, on hi plantava les mongeteres, les cebes, enciams, carxofes, i totes les verdures pel consum de casa. Era un racó del camp amb un microclima especial que ell cuidava amb molta tendresa. Allí hi tenia també les seves tomaqueres, que les ajudava a pujar, “perxes” amunt, (pals d’avellaners) i com les mimava. Jo jovenet, passava uns dies de vacances a casa, recordo com m’ho explicava. Encara veig aquell seu somriure acaronant un tomàquet gros i vermell que em posava dins el cistell que jo aguantava. Sí, el meu pare no tenia vinya però tenia tomaqueres, que esporgava i cuidava amb molta tendresa, perquè donessin fruit i abundant. A la taula tots en gaudíem d’unes bones amanides.

   A la terra de l’Alt Camp, passejant entre vinyes, plantades de manera geomètrica, feia goig de veure aquelles fileres inacabables. La destresa del pagès les cuidava molt gelosament, veies com al seu temps esporgaven els ceps i feien pilots de sarments, que després servien per cremar i coure els calçots; aquelles sarments ja no donarien mai fruit. El cep amb les sarments ben cuidades veies com en penjaven aquells rams de raïm que donava goig de veure. Al temps oportú la verema i temps més tard s’omplien les ampolles de vi que alegren les festes de pobles i famílies. Els ceps i les sarments han donat el seu fruit, perquè algú ha sabut cuidar-los, mimar-los i vetllar en tot moment per un final abundós.

   Nosaltres, comunitat de Seguidors de Jesús, deixem-nos cuidar per aquest Vinyater celestial, el Pare i mantenir-nos units al Fill que així tindrem vida abundant i ho podrem celebrar.      P. Joan Font

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada