dimecres, 19 de maig del 2021

el meu Pare l’estimarà, i vindrem a fer estada en ell

9 de Maig de 2021

DIUMENGE SISÈ DE PASQUA

«Qui m’estima, farà cas de les meves paraules, diu el Senyor; el meu Pare l’estimarà, i vindrem a fer estada en ell.»

«Il·lustració: "Antoni Daufí, cmf"»

Ja som a pocs dies  de la festa de l'Ascensió de Jesús i a les envistes de la cinquantena pasqual «Pentecosta»

El fragment evangèlic que llegim avui és la continuació del que vam llegir el diumenge passat. Continuació de lectura i explanació de la paràbola al·legòrica del cep, amb una crida a viure la urgència de la caritat.

Els deixebles units a Jesús, compateixen  amb Ell una única missió, que alhora és la glòria del Pare: donar molt de fruit.-I qui és aquest fruit? És el testimoniatge de la vida de Déu que ha rebut per Jesucrist en la seva permanència al cep veritable com a sarment que dóna fruit....

I que es concreta en el Manament Nou de l'Amor: "El meu manament és que us estimeu els uns als altres tal com jo us he estimat".

De la mateixa manera que la saba ha passat del cep a les sarments fins el punt que no sols les ha fetes possibles, sinó que les ha fet fruitar, així els deixebles de Jesús havent  rebut la vida d'ell, han de produir  el fruit de l'amor-vida a tot arreu i per a tothom. Serà la demostració que som deixebles seus: si complim el Manament nou.

Són sarments destinades a donar fruit d'amor diví. Sense amor, tot altre fruit, per albirador i bo que sembli, és bord. Hem de ser fruiters d'amor.

És per això que ens hauríem de dedicar més de ple a l’ascètica de  la alegria, a la pastoral del somriure i de la joia, tal com Jesús  en el seu ministeri pasqual ens comunica a mans plenes. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada