dimecres, 21 d’agost del 2024

Full diumenge 18 d'agost 2024

Full diumenge 18 d'agost 2024

-----   Fulls mes d'agost 2024

--------------------------Fulls Any 2024

 18 de Agost de 2024

Meditació sobre la Paraula

Mc 6, 51 –58


“La meva carn és un veritable menjar i la meva sang és una veritable beguda”
   

 

           Quan Jesús declara: "Jo sóc el pa viu", no només està oferint subsistència física. Està assenyalant una realitat molt més gran: l'aliment espiritual que sosté la nostra ànima. Al desert, Déu va proporcionar mannà als israelites, aliment que els va mantenir amb vida durant un dia. Però aquí, Jesús s'ofereix com el veritable pa del cel, un do que porta vida eterna.

Aquest "pa" no és quelcom que guanyem; és un do lliurat gratuïtament per l'amor abundant de Déu. De la mateixa manera que necessitem aliments físics per mantenir el nostre cos, la nostra ànima necessita l'aliment espiritual que prové de Crist. Sense Ell, no podem tenir la plenitud de vida que Déu desitja per a nosaltres.

A través d'aquest sagrament, Jesús ens promet la vida eterna. "Qui menja la meva carn i beu la meva sang té vida eterna, i jo els ressuscitaré l'últim dia". L'Eucaristia no és només un record del sacrifici de Crist; és una participació en la vida mateixa de Déu. És a través d'aquesta santa comunió que estem units amb Crist, i per Ell, amb el Pare i l'Esperit Sant.

Aquesta promesa de vida eterna no és només una esperança futura sinó una realitat present. Cada vegada que rebem l'Eucaristia, som atrets a la vida divina, enfortits per al nostre camí de fe i transformats més plenament en la imatge de Crist.

L'Evangeli d'avui ens convida a una comprensió més profunda del misteri de l'Eucaristia. Ens desafia a reconèixer l'increïble do que ens ofereix Crist —el seu mateix jo— i permetre que aquest do transformi les nostres vides. Que la nostra vida sigui el reflex de l'amor i la gràcia que rebem en l'Eucaristia, perquè, units a Crist, puguem algun dia participar de la plenitud de la vida del seu regne etern.      Amén.

 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada